För att jag älskat mat och bilder på det.

Jag älskar bilder på mat, recept på bröd och att läsa om vad andra äter. Därför tänkte jag visa lite olika maträtter jag ätit de senaste, tja, året kanske!


Rödbettskok på blåsutvägen.

Vegetarisk gryta.

Thai med pappa i någon förort.

Tabhoule (?)

Bröd med hommus och grönsaksröra på Royal Oak där Eva jobbade förut.

Sallas hos Sammy och Daniele.

Rotfruktssallad med chevre med Johanna och Adeline.

Pizzan vi bakade.

Johanna lagade grönsaker i ugn.

Chokladtårtan vi åt på picknicken.

Idag ska jag jobba, börjar klockan 19, så innan dess ska jag skriva brev och handla, vi har ingen mat hemma. Vill gå ut och springa men jag är lite småförkyld och har varit det i flera veckor, det går aldrig över. Blir förhopningsvis frisk snart när det blir varmare! Ciao

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så gott allt ser ut, jag blir riktigt hungrug!

Kram,

Mamma

2011-04-13 @ 15:53:50
Postat av: Amanda

oh jävlar vilken tårta jag vill ha!!!!! och när vi kommer och hälsar på hoppas jag att du göra såna där lyxiga rotfrukter i ugn? ;)

2011-04-14 @ 08:13:36
URL: http://amandarizzo.blogg.se/
Postat av: Amanda

och tack detsamma (ang krya på dig) skippade föreläsningen idag så ska in till lund efter och tentaplugga med ingvill :( men mår lite bättre än igår :) krya på dig!

2011-04-14 @ 08:14:20
URL: http://amandarizzo.blogg.se/
Postat av: Gunilla T

Har du bakat något morotsbröd än? Eller det andra receptet på goda morgonfrallor? Jobbigt med den envisa förkylningen! Hoppas den släpper! Har du varit för tidig med att övergå till sommarkläder kanske? Eller är det kanske så att du sover för lite?

Sköt om dig! Kramar och hälsningar från oss på Tideliusgatan

2011-04-15 @ 20:54:20
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: Stella

Amanda- Jadå, klart jag gör rotfrukter i ugn =) JAg mår lite bättre nu, hur mår du? Hur gick tentan?

Gunilla- Nej, jag har ju inte gjort det, har inte bakat något bröd alls än men det måste jag ta tag i! =) Jag tror det är en kombination av allt, men jag känner mig bättre nu iaf. Hur mår du och familjen? Kram

2011-04-17 @ 18:40:10
URL: http://tobegone.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mys!!! :) Nää Klänningen från Amsterdam är röd, denna oranga är från H&M för 299kr tror jag, världens finaste fall har den!! :)



Okej skönt!! Svårt att bli av med en förkylning när man festar och har sig ;) Tentan gick bra!!!! Men jag vågar inte tänka att det blir G, men jag hoppas så himla himla mycket... men lär få veta om några dagar bara, rättningen går fort på omtentor :)



Saknar dig med finaste<3

2011-04-17 @ 19:39:40
URL: http://amandarizzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0