Framtidsbrev.

Den 13 juni 2010 skrev jag och min granne Sara varsitt brev till oss själva, som vi skulle öppna om ett år. Det här är vad som stod i mitt:

13/6-2010. I mitt kök, 23.00, Stockholm.

Hej Stella!
Jag tog studenten för en och en halv vecka sedan. Mycket festande! =) Jag ska jobba på Esprit i sommar, åka till Arvika, på kryssning, ta körkort och supa! Om ett år tror jag att jag har tagit körkort, hälsat på Eva som ska till London, varit i antingen Australien eller Brasilien. Jag har nog jobbat på Esprit ett tag och kanske rest. Jag bor nog fortfarande hemma och jag inte åkt någonstans för att plugga. Jag vill ha bott och jobbat utomlands eller studerat. Kanske har jag sökt Berghs också och haft nån söt kille =) Snygg vill jag också vara, och ha kvar mina gamla vänner men ändå fått massor av nya! Nu sitter jag i köket med Sara min granne och äter kakor. Jag har rufsigt hår, svarta byxor och randig tröja. Jag är mycket i Johannas nya lägenhet och så har jag fått en röd bil i studentpresent! =D Det här kommer nog bli den bästa sommaren hoppas jag. Vi ses om ett år när jag öppnar det här. Puss ta hand om dig Stella.

När jag läser brevet och tänker på mitt liv då känns det jättekonstigt att jag hamnade här och att jag inte hade någon aning om det då. Jag har inte rest till Brasilien eller Australien och jag tog heller aldrig mitt körkort, tyvärr..! Jag flyttade in i Johannas nya lägenhet och bodde där i ett halvår och jobbade samtidigt på Esprit. Jag har (gör fortfarande) bott och jobbat utomlands, jag har dock inte studerat. Berghs vill jag söka i framtiden men har inte gjort det än, men någon söt kille finns kanske med i bilden.. ;) Mina gamla vänner har jag kvar och jag har fått massor av nya. Det rufsiga håret håller i sig och snygg hoppas jag att jag är, iaf söt! Jag kan inte säga att förra sommaren var den bästa för det vet jag inte, men jag hade väldigt kul väldigt ofta och det var en av de bästa jag upplevt hittills.

Igår skrev jag och Johanna nya framtidsbrev som vi ska öppna om ett år. Det var nästan svårare att skriva brevet den här gången, för jag har verkligen ingen aning var jag kommer vara om ett år. Ingen aning alls. Jag hoppas bara att jag är lycklig och inte känner att jag ångrar saker jag gjort eller inte gjort. Det spelar inte så stor roll var jag befinner mig eller vad jag gör, så länge jag trivs med människorna omkring mig. Kanske blir det någon ny stad med nya människor som vänner, nytt jobb, nya rutiner och nya dofter. Eller så är jag fortfarande här och gör samma sak. Eller hemma i Sverige. Spännande är det och vi får se hur mycket av brevet som blivit verklighet om ett år.


På flaket för ett år sedan.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla stumpan, så mycket som du tänkt och gjort detta år så blir nog nästa lika fantastiskt! Tänk ändå vad du hunnit med även om inte allt bled exakt som du föreställde dig det. Vilket det i och för sig sällan blir men det brukar bli rätt bra ändå.

Söt som en sockertopp är du i alla fall och det verkar visst vara uppmärksammat av gfler än jag så vissa saker verkar slå in i din prognos... ;o)

Många kramar från mamma!

2011-07-27 @ 15:37:12
Postat av: Mamma

PS:

Det är egentligen lika svårt för oss lite äldre än du att veta vad vi gör om ett år men förr oss är det lättare at använda uteslutningsmetoden: jag bor troligen inte i London och kommer troligen inte att ha gått Berghs räknat på¨ett år från och med nu :-)

2011-07-27 @ 15:41:01
Postat av: Pappa

28 juli svartmangatan 21 vid mitt nya ikeaskrivbord med öppen dörr ut mot förbipasserande turister och sommarljud och Eminiem pålåg volym på lilla stereon i bakgrunden.

ja, att skriva framtidsbrev är något vi alla borde (= kan!) göra för att inte tappa bort oss och ladda hjärnan med det vi verklien vill vid sidan av det som framstår som borden och måsten.

just nu dricker jag en kopp the bryggd på en thepåse som min dotter skickade till mig från London i vintras då jag busspendlade till den lilla staden Askersund för att dra in pengar och se om jag kunde göra annat än bara Prata och Skriva om stadsplanering. Stellas röda bil finns fortfarande kvar och väntar på sin rätta ägare, och Stella bor fortfarande hemma eftersom "hemma" är där hon bor...

jag ska nog också skriva ett framtidsbrev till mig själv, eftersom det just nu är lugnt före en hel rad utmaningar, möjligheter, nya situationer och chans att göra det jag vill och kanske också kan. egentligen tycker jag att du hellre borde skaffa något mer jobb framför att plugga på halvtid på distans stella, det känns lite svårt tror jag att få det där studielugnet mittuppe i ditt roliga och fria liv. tids nog är det dags för tunga böcker och långa nyktra kvällar! i min plan ingår dock att återuppta det egna bloggandet och skapa mer tid genom tidiga morgnar. i morse kopplade en elektriker in telefonjacket i lokalen så att jag kan få bredband. det luktar svagt och fräscht av det nyslipade och oljade (inte lackade!) golvet i de helvita rummen med utsikt mot drösarna av turister som går förbi mina fyra fönster. det är en lugn dag idag. framme vid kapitel 6 av korrläsning av manuset tillden här boken som jag nästan arit begravd i så länge. ikväll ska vi börja fixa med den fula muren där färgen flagat. jag tror att du bor i Londin om ett år, och att jag bor i Stockholm. men tänk om det skule bli tvärtom! puss på dig rufsiga smarta dotter!

2011-07-28 @ 17:46:20
URL: http://www.jerkersoderlind.se
Postat av: christina

Vilka härliga inlägg ni gjort alla tre! <3

Ja, det känns som jag skulle kunna skriva ett framtidsbrev till mig själv - jag som "ska börja ett nytt liv" och nästan är pensionär! :) Känner mig väldigt nyfiken på vad det här året kommer innebära och det är en härlig känsla! ;)

Kram på dig Stella, kloka tjej, fortsätt lev livet och ta hand om dig!

(moster) Christina

2011-07-28 @ 22:21:42
Postat av: Stella

Tack för era kommentarer! Tycker ni också borde prova att skriva brev, det är jättespännande att öppna sen. Puss saknar er

2011-07-29 @ 15:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0