Piccadilly och blåbärsmuffins.

Tog mig ur Claphambubblan och åkte in till stan i tisdags. Hamnade på National museum of Art vid Trafalgar Square och kika runt på gamla tavlor av Monet, Michelangelo och många andra. Själva museebyggnaden var egentligen mycket vackrare än konsten så jag beundrade mest de välvda taket och färgglada väggarna. Gick sedan runt lite vid Piccadilly och tittade på kläder och hittade en jättestor National geografic-affär! Jättefina stora kartor fanns att köpa och jag vill ha en ovanför min säng så ska köpa en när jag får lite pengar.
Utsikt över Trafalgar Square från museet.
Emma och jag bakade muffins igår, choklad och blåbär. Dom blev supergoda! Åkte sedan till Marcus och käkade middag, tittade på fotboll och på Catfish som var en ganska intressant dokumentär!

Kommentarer
Postat av: to_georgeus_4_u

Catfish är ju skitkul! såg den med andreas förra vintern :)

2011-10-20 @ 17:04:52
Postat av: Mamma

Kul med kartor och att få följa din promenad härifrån en aningen kyligt men soligt och vackert höst-Stockholm! Löven i träden i Kungsan glöder i rött, gult och aningen brunt, jättefint och lite mysigt att vintern snart är på väg!

Benty och Erica badade i Mälaren i söndags men det var sista badet i havet för i år sa det, totalt iskallt!

Kram från mamma!

2011-10-25 @ 11:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0