Igår förvandlades baren till en brottsplats och kunderna till misstänkta.

Det har varit mycket våld och saker som har hänt på senaste tiden. Först upploppen. Sen i onsdags lossnade en bit av fasaden på ett hus, och föll ner på en kille som satt på en uteservering en gata bort från där jag jobbar. Fasadbiten landade på killens huvud och han dog på direkten. En man kom in på jobbet i onsdagskväll och berättade det för mig, han hade gått in på uteserveringen precis när det hänt och sett allt. Usch.
Kvällen på jobbet igår började som vanligt, det var helt okej med folk och tiden gick ganska fort. Runt ett så började några ropa efter papper och plastpåsar, och jag såg en man ligga bredvid baren. Han hade fått sin hals uppskuren med en flaska eller ett glas och han låg och blödde väldigt mycket. Några från baren hjälpte till, polisen kom ganska fort och killen fördes ut. Jag såg paniken i hans ögon och ambulanspersonlen var tvugna att hålla  i hans huvud och stötta det. Inga kunder släpptes ut på en halvtimme medans polisen tittade på övervakningskamerorna. Vi som jobbade var tvugna att stärka oss med lite tequila och sedan jobbade vi på som vanligt och börja städa och försökte lugna folk. Sedan släppte de ut några i taget, tog uppgifter och foton på alla och förhörde människor om vad som hänt. Vi blev kvar ett bra tag efter och drack och pratade. Jag är inte säker på vad som hände med mannen men de sa att han förmodligen överlevde, trots allt blod han förlorat. Gärningsmannen vet jag inte heller om dom fick fast, men det kommer dom nog eftersom det finns bilder av honom.
Vi gick till baren i slutet av gatan och blev fulla efter. Annorlunda kväll.
Bakom baren
Lite kunder i fredags

Kommentarer
Postat av: Miriam

Men gud så obehagligt!



Var försiktig om dig Stella! Saknar dig <3

2011-08-14 @ 19:31:25
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/
Postat av: johanna

Men gud, vad är det som händer???!!! Hur mår du?? Jätte läskigt att få vara med om något sådant!! Älskar dig <3

2011-08-14 @ 20:25:52
Postat av: Mamma

Men älskling!!!! Så sjukt!!!! Å om du kunde komma hem meddetsamma!!! Var för sjutton rädd om dig!!! Ha alltid sällskap med några kompisar!!!

Älskade Stella-stumpan!!!

Kram,

mamma, och pappa som också läser samtidigt som jag

2011-08-14 @ 23:40:46
Postat av: anna

fyfanusch vad äääckligt!!!! var försiktig hjärtat och skriv till mig så vi kan skypa snart!!!!!!<3<3

2011-08-15 @ 00:48:54
Postat av: Gunilla

Jätteläskigt! Vilka rysliga grejer du får vara med om. Kramar

2011-08-15 @ 17:25:36
Postat av: Amanda

men fyfan vad äckligt!!!!! och obehagligt :( hoppas det inte tog för hårt på dig att bevittna, tror att det hade gjort det på mig. vilken flytt du gjort från lugna nacka till london. så mycket hemska grejer som hänt! ta hand om dig! Pussar<3

2011-08-15 @ 18:26:36
URL: http://amandarizzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0