Saker jag uppskattar

  • När främlingar på bussen låter en kliva på före och kallar en love
  • När man hittar lappar i köket att mjölken var slut men hon har köpt ny
  • Telefonsamtal från saknade som vill höra ens röst och man förstår att man är saknad tillbaks
  • När cafémannen frågar hur man mår och säger att det var länge sen och man känner sig som en stammis fast man bara varit där en gång innan
  • Hemmagjort iskaffe som dricks i sängen
  • Att sitta ihopkrupna i sängen och titta på Bröderna Lejonhjärta och fortfarande bli lite rädd för Katla och Tengil
  • Jogga i parken, komma hem och känna att man skulle kunna springa lika mycket till
  • Få brev med tidningsartiklar och utklipp om saker man tycker om
  • Råka ligga i sängen en hel dag och känna att det inte gör något, för man är ledig imorgon också
  • Lära sig ett nytt ord på engelska och sedan hamna i en konversation där man kan använda det och man känner sig duktig
  • Laga något man aldrig lagat förut och får höra att det är gott
  • Ha alla fönster öppna och lyssna på sin favoritlåt på repeat
  • Nytvättade lakan och ett städat rum som luktar dammsuget och somrigt
  • Att längta till något som man vet snart kommer

En liten random bild på mat, men jag gilllar den

Kommentarer
Postat av: johanna

ååååååh vad kul skrivet!!

2011-08-04 @ 13:42:17
Postat av: Mamma

Min fina poetstumpa! Så vackert sammanfattat! Och skärbrädan med grönsakerna på köksskivan är fotat hemma i Nacka ser jag! :-)

Många kramar från mamma

2011-08-07 @ 10:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0