One way or another

Åkte hem till Sverige för en vecka  sen på en minisemester. Jag trodde inte att jag saknade allting så mycket som det visade sig att jag gjorde. Att promenera längs slussen och äta glass, åka buss till skogalund och sitta i min trädgård och dricka te var saker som jag inte uppskattade när jag väl bodde där, men som kom att betyda mycket efter mitt besök.


Det var konstigt och samtidigt skönt att återvända till Sverige och se att allt var som vanligt. När jag sen kom till London kändes det som att jag missat saker och jag var glad att vara där. Jag tar det som ett tecken på att jag behöver bo här ett tag till. Det är konstigt att flera ställen kan kännas som hem.

www.lelove.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Gunilla T

Det var så roligt att se dig och få krama om dig. Tack för att du kom förbi! Jag hade saknat dig. Förstår att du längtat efter att dricka te i din trädgård. Det finns nog inte någon vackrare plats. Och där bor ju också den finaste familjen! Ha det bra i ditt andra hem! Kramar och pussar

2011-05-17 @ 06:28:51
URL: http://gunillasstickblogg.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Det var underbart at ha dig hemma igen (hemma är det förstås för oss som inte har en andra plats som London). Men jag tror som du skriver at flera ställen kan kännas hemma på samma gång, fast med olika människor och med de olika uppgifter man har på just det stället.

Vi har ett projekt på jobbet där vi från och med nu har alla våra saker i en hurts på hjul som man rullar runt. Så nu sitter jag inte längre på "min" hemma plats, utan väljer en ny varje dag. Konstigt, roligt, ovant, knöligt att installera allt varje dag men samtidigt lite kul.

Kram älskade tösabit från

Mamma

2011-05-17 @ 10:32:40
Postat av: Stella

Gunilla- Tack, det var kul att träffa dig med! Jag är så ledsen att jag inte kan vara med på Beas student. Ni är alltid välkomna till vår trädgård, även om jag inte bor där längre :P PUSS

Mamma - Det var jätteskönt att vara hemma ett tag och träffa dig och alla igen. Haha juste lycka till med hurtsprojektet, låter lite krångligt och jobbigt men det kanske funkar bättre i slutändan! Puss o kram

2011-05-17 @ 13:17:43
URL: http://tobegone.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag lovar att tala om allt om den framtida tatueringen ;)



så fina bilder, speciellt den på anna! jag tycker du kan stanna i london för alltid, kom inte hem för guds skull!!!! nejmen du är välkommen hem när jag väl flyttar till sthlm, då kan vi hänga på morfar ginko på fredagskvällar ;) saknar dig<3

2011-05-17 @ 14:51:09
URL: http://amandarizzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0