Onsdag 2a November

Förra året skrev jag och min släkt om vad vi gjorde en helt vanlig dag, sen skickade vi det till farmor som sammanställde allt och så fick vi läsa om vad alla kusiner, farbröder och syskon gör i sin vardag. Här kommer min, jag skrev om igår! =)

Onsdag den 2 November 2011

Jag vaknar upp bredvid Johanna som jag bor med (en annan Johanna än förra året) i hennes säng klockan 10. Emma, hennes syster, har blivit sjuk och lånar min säng så ingen ska bli smittad. Jag gör te till oss, går tillbaka till sängen och läser Auto motor & sport som mamma har skickat med post. Efter en timme tar jag på mig springkläder och joggingskor och ger mig av till Clapham common-parken som ligger precis vid lägenheten. Jag joggar i ca 15 min, sedan kör jag intervaller på en fotbollsplan och avslutar med ben, mag och armövningar på en bänk.

När jag kommer in igen börjar jag tappa upp ett bad, sätter på tevatten och stretchar. Hämtar datorn, gör te och sätter på en spotifyspellista och lägger mig i badkaret. Ligger och blundar och låter tankarna vandra fritt. När jag är på humör kan bada vara bland det skönaste som finns, men ibland tröttnar jag efter tio minuter. Måste borsta ut mitt hår som jag fortfarande inte tvättat sen i lördags. Då var det halloween och vi var utklädda på jobbet. Jag var död, med vitt smink, blod och sönderrivenskjorta och tuperat hår. Det är fortfarande jättetovigt. Går upp efter ca 40 minuter och gör frukost, kokar ägg och äter knöckebröd. Pratar med Emma som mår bättre och kan andas genom näsan, och vi lyssnar på musik i mitt rum, mest på den nya favoritlåten: Ed Sheeran – The A Team.

14.30 Johanna går till doktorn och jag, Emma och Pontus går genvägen till Sainsburys (mataffär) och det är kvavt men blåsigt och blöta höstlöv på marken och jag handlar tomater och mjölk. Sätter oss på uteserveringen på ett café trots att det är lite för kallt för att jag tappat bort min halsduk och väntar på Johanna. Hos doktorn gick det bra, hon fick en kräm till sin hud som hon ska smörja på varje dag. Hon köper te till oss och vi pratar om förändringar. Pontus vill ha en makeover, vi säger nej till mörkt hår men ja till piercing i läppen. Jag vill också ha en förändring men är inte nöjd med färga-håret-rött förslagen jag får. Går till diverse affärer för att leta läderarmband och piercingstudio, hittar inget av det.

16.30 Johanna tar bussen till jobbet, vi går hem. Pratar om att vara hundvakt, jag är tveksam. Dricker mer te och jag börjar skriva om vad jag gjort idag. Får feedback av Emma som gillar det jag skriver men skäller för att det är för kort. Sedan börjar hon leta frenetiskt efter öppna piercingstudios och hittar en i Brixton som stänger vid 19.

18.00 Marcus ringer och frågar om jag vill komma hem till honom eller gå ut och göra något, vi bestämmer oss för att ta en drink och gå på bio. Emma och Pontus tar panik-taxi till studion för han måste bestämt ha sin piercing nunuNU!  och jag byter kläder 111 gånger. Kommer på att jag inte ätit varken lunch eller middag, börjar koka nudlar men tappar dom i vasken när jag ska hälla ut vattnet. Slänger det i papperskorgen och tänker att jag får äta godis på bion istället.

18.45 Påväg till Clapham Junction tågstation stannar jag till på jobbet för att lämna pengar som Marcus var skyldig, pratar lite med några kollegor och tar sedan tåget till Wimbledon tillsammans med alla hem-efter-jobbet människor. Väntar lite på Marcus som ursäktar sig att han är sen men en cyklist blev påkörd i rondellen där han bor och bussen var tvungen att stanna. Går till en liten bar med mysig innergård, dricker sailor jerry och ginger ale och det börjar regna men vi stannar i alla fall och pratar om personer vi känner, kvinnor som blir män och presenter. Går till Odeon (biograf) och köper biljetter till filmen The Time, är dock lite tveksamma för Justin Timberlake har huvudrollen. Ser att man kan köpa lösgodis och jag påstår att det är svenskt vilket leder till en mitt-land-är-bättre-än-ditt tävling mellan England och Sverige, ingen vinnare har dock korats än. Missar början på filmen vilket inte gör något, ni kan nog räkna ut hur den var. Säger förlåt och att han får välja film nästa gång. Tar bussen hem till honom, blir genomblöta på den korta biten från hållplatsen till hans hus. Dricker te och tar av oss blöta kläder. Tittar på tv i hans säng och pratar om pinsamheter när man var liten. Somnar efter midnatt bredvid honom.


Kommentarer
Postat av: Anonym

en superbra dag verkar det som!

2011-11-03 @ 19:52:37
URL: http://homeiswhereyourheartis.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Vad fint :) Och du, jag tycker att du ska färga håret rött ;)



har tänkt jätte mkt på dig idag! förmodligen för att jag sitter och knåpar på din födelsedagspresent. lyssnar på din och emmas favvolåt nu, den var mysig.



Puss och sovgott<3

2011-11-04 @ 00:20:09
Postat av: Mamma

Så bra och medryckande du skriver, du borde bli författare! Så kul att kunna dela varandras dag på detta sätt, en bra idé av farmor!

Men ingen piercing eller tauering, please!!!!

Kram,

Mamma

2011-11-07 @ 11:16:20
Postat av: Stella

Tack så mkt! Åh Amanda, nu blir jag nyfiken ju! hihi nää mamma, bara en piercing kanske ;P

2011-11-07 @ 16:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0